۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۸۰۹۷۸
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

روحانیت همواره پناهگاه مردم بوده است| دشمن می خواهد عظمت حوزه علمیه را زیر سؤال ببرد

نماینده خبرگان با تأکید بر پاسخگویی حوزه به نیازهای جامعه گفت: امروز دشمن در پی آن است که عظمت حوزه های علمیه را زیر سؤال ببرد و حرمت بزرگان دینی را بشکند.
سید احمد حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله مرتضی اشرفی شاهرودی که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه و فضیلت علم گفت: در روایات همواره بر این مسأله تأکید شده است که جایگاه علم بالاتر و والاتر از عبادت است تا جایی که روایت می فرماید مقام یک عالم مفید به حال دین و جامعه نسبت به جایگاه صدهزار عابد بالاتر است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از روایات این گونه برمی آید علمی دارای اهمیت است که برای جامعه و مردم نفع داشته باشد و پاسخگوی سؤالات و نیازهای مشروع آنها باشد.

وی با اشاره به نقش علمای بزرگ در مقابله با توطئه های شیطانی افزود: این علمای دین هستند که درمی یابند شیاطین دام های خود را برای از بین بردن اعتقادات مردم پهن کرده اند و از این جهت شبانه روز برای باطل کردن فتنه ها تلاش می کنند و جلوی بدعت گذاری ها را می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این که علمای بزرگ و حوزه های علمیه در دوران غیبت رسالت انبیا و اوصیای الهی را بر دوش کشیده اند، ابراز کرد: دوران غیبت دوره فتنه های ظلمانی است و این مراجع تقلید، علما و حوزه های علمیه هستند که به عنوان استوانه های دین جلوی تحاریف، فتنه ها و انحراف ها را می گیرند و خواهند گرفت.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که روحانیت عزیز و سر افراز در مقاطع مختلف پناهگاه مردم بوده اند، عنوان کرد: امروز به دور از هرگونه تعصبی می توان گفت حوزه های علمیه و علمای دینی آن قدرتی هستند که اسلام را حفظ و در سنگرهای مختلف از دین پاسداری کرده اند؛ بر این اساس باید مراقب باشیم که این قدرت بزرگ از سوی دشمنان در هم شکسته نشود.

وی با بیان این که یکی از ویژگی های حوزه های علمیه به روز بودن آن است، تصریح کرد: حوزه علمیه با پاسخگویی به روز نیازهای مردم، پناهگاه ملت به شمار می رود، حافظ تمامیت ارضی کشورهای اسلامی است و رسالت صیانت از کیان اسلام را بر عهده دارد، اما باید گفت انتظار امام زمان(عج) از روحانیت شیعه آن است که چندگام جلوتر از رخدادها و حوادث، آماده واکنش نشان دادن باشند، یعنی حوزه علمیه باید نیازها را نیز جلوتر رصد کرده و پاسخ نیاز بشریت را بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این که علمای دین حافظان شریعت، نبوت و امامت هستند، مطرح کرد: امروز دشمن در پی آن است که عظمت حوزه های علمیه را زیر سؤال ببرد و حرمت بزرگان دینی را بشکند، بنابراین همه ما باید مراقب باشیم که علاوه بر حفظ احترام حوزه و بزرگان دینی در جریان سازی های دشمن سهیم نباشیم.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به زندگانی مرحوم آیت الله اشرفی شاهرودی گفت: ایشان عالم و فقیهی وارسته بوده و همواره علمشان نافع به حال دین، ملت، مملکت و نظام بود؛ ایشان حاضر بودند تا خودشان را فدا کنند، اما به دین ضربه ای وارد نشود./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات